Uppdaterad information om systemen efter driftflytten
Efter att vi bytte driftleverantör i helgen har vi under 31 oktober, 1 och 2 november haft olika problem med våra system. De har varit väldigt långsamma och ibland inte alls gått att komma åt.
Nyps 2020 är fortfarande långsamt för dig som är inne och handlägger i det. Vi jobbar på att lösa de återstående problemen så snabbt vi kan men vi flaggar för att systemet fortsatt kan vara långsamt och inte fungera som det ska i dag - 31 oktober.
Uppdatering - tisdag 1 november
Nyps 2020 är fortsatt långsamt. Det laddar länge och kan ta lång tid att öppna ett ärende. Våra tester pekar på att det tar extra lång tid första gången du ´öppnar ett ärende. Vi jobbar med att lösa det här så snabbt som möjligt men flaggar för att systemet kommer att vara långsamt hela dagen.
Vi ber om ursäkt för att det här påverkar dig i ditt jobb och ber om tålamod medan vi försöker fixa hastigheten.
Uppdatering - onsdag 2 november
Nyps 2020 är fortfarande långsamt. Vi håller på att testa lösningar under dagen och hoppas att de kommer göra att systemet blir snabbare. Information kommer när vi vet mer.
Mer information - vi har just nu svarstider på 7 - 30 sekunder i Nyps 2020. Det tar oftast längre tid första gången du öppnar ett ärende. Vi har under dagen gjort små förbättringar för att få till svarstiden ovan - vilken är en liten förbättring mot hur det var tidigare i veckan.
Vi har även tittat på andra förbättringar under dagen. Vi tror att de kommer att göra systemet snabbare men vi kan inte lansera dem förrän måndag 7 november.
Uppdatering måndag 7 november
Nu har Nyps 2020 svarstider på två till tio sekunder. Det är långsammare än vi vill ha det men de mest akuta fördröjningarna i systemet ska alltså vara över.
Under måndagen 7 november siktar vi på att lansera ytterligare optimeringar av systemet. Om allt går som det är tänkt kommer svarstiderna bli ännu kortare för vissa delar av systemet. Det här innebär att vi hädanefter kommer att förbättra systemet och dess prestanda genom vanlig förvaltning.
Innan du går hem för dagen på måndag eller när du börjar på tisdag morgon råder vi dig att rensa ditt cacheminne i din webbläsare. Det här kan göra att systemet fungerar ännu bättre efter att optimeringarna har införts.
Eftermiddag måndag 7 november
Ovanstående optimeringar är nu släppta. Nu har vi svarstider på 1,5 och 4,5 sekunder i Nyps 2020 för normala ärenden. Sökningar tar fortfarande längre tid - som de gjorde innan flytten. Ytterligare förbättringar av det här kommer ske framåt genom vår kontinuerliga förvaltning av systemet.
Du kan nu jobba på som vanligt men hör gärna av dig till vår support om du upplever fortsatta problem.