Nyps i sommar

Vad är viktigt att tänka på inför och under sommaren?

Support

Den centrala supporten är bemmanad hela sommaren men begränsad under veckorna 29-31.

Komplicerade och/eller tekniska ärenden kan under ovanstående veckor ta längre tid att åtgärda.
Tänk på att i första hand registrera supportärenden via Nyps servicesida, då telefonsupporten kan vara begränsad vissa tider.


Tips

 

  • För att kunna registrera beslut så måste det finnas öppna perioder i Nyps. Detta görs i Nypsadmin Agresso och sker i samband med månadsskiften. Om de som normalt administrerar detta har ledigt måste det finnas backup för dessa personer.
  • Tillväxtverkets Agresso kommer vara öppet hela sommaren.
  • Om ni har stödmottagare som ska ansöka om utbetalning i Min ansökan så ska du som handläggare se till att de har behörighet genom att rätt e-postadress eller e-legitimation finns upplagd bland kontakterna på ärendet.
  • Det måste finnas backup för era lokala systemadministratörer om de är lediga. Dessa personer ger vid behov nya lösenord till Nyps samt skapar nya användare och ger behörigheter till stödtyper och roller. För Tillväxtverket gäller som bekant andra rutiner för skapande av nya användare och lösenordsbyte.
  • Under sommaren kan vissa användare få tillfälliga behörigheter som till exempel Beslutsfattare. Då är det viktigt att denna behörighet inte tas bort förrän aktuella ärenden för denna Beslutsfattare är beslutade. Om behörigheten tas bort för tidigt kommer ärendena att fastna.
  • Är du osäker på när ditt lösenord behöver ändas? Passa på att byta redan nu. https://kap.tillvaxtverket.se/kap/

    länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
  • Tänk på att KAP för administratörer finns i Citrix.
  • Boka in höstens användarmöte för företagsstöd, 15-16 november. Detta sker i samband med handläggarträffen för företagsstöd.
  • Boka in höstens användarmöte för projektmedel, 22-23 november.




Innehållsansvarig: Ulrica Morelid

Tillväxtverket