Det jobbar vi med 2025

Här kan du läsa om planerade och avslutade projekt i våra system.

En grupp människor som sitter vid ett bord och planerar.

2025 planerar vi utvecklingen av Nyps och Min ansökan kvartalsvis. Releaser av ny funktionalitet sker löpande i enlighet med Nypscentralens kalender.

Utöver de större utvecklingsområdena arbetar vi med löpande förbättringar och bugghantering.

Kvartal 1

Följande utvecklingsområden arbetar vi med första kvartalet:

  • Förbättrad inloggning och direktlänkar till utlysningar
  • Förbättrad funktionalitet för personalkostnader i EU-stöden
  • Fortsatt implementering av designsystemet
  • Förbättrade notifieringar
  • Hantering av säkerheter i företagsstöd
  • Åtgärder för att förbättra robusthet och IT-säkerhet
  • Påbörjad utveckling av effektiviserad hantering av de minimis intyg för samtliga stöd 
  • Påbörjad utredning av behoven för att hantera flera finansiella källor/stödgrunder i samma ärende
  • Utveckling för införande av ett e-arkiv.
  • Löpande arbete med Nypsbarometern
  • Turismutveckling (inkvarteringsstatistik)
  • Dela data-uppdraget
  • Statistik om operativa företagsledare och styrelse

  • Sidan uppdateras löpande.
  • Framtida aktiviteter är planerade, med reservation för att det kan ändras.

  • Haddock (EU-stöd)
  • Regioner
  • Limonella (KTA avveckling och e-arkiv)
  • Nyps analys
  • Platform​ engineering
  • Team Core (arbetar övergripande med systemplattformen Nyps och driver förbättringsåtgärder inom bland annat IT-säkerhet, prestanda, övervakning, kodbasen och databaserna.)