Att tänka på när du gör ett ärende

Att skicka in ett tydligt ärende hjälper både er som anmälare och personalen på supporten.

Beskriv problemet

Förklara med en tydlig och sammanhängande text vad ditt problem är. Anmäler man flera problem i ett ärende är det alltid bra att lista upp problem för att vara så tydlig som möjligt.

Använd skärmdumpar

För att supporten bättre ska kunna förstå ett problem kan bifogade skärmdumpar vara till stor hjälp.
Ta för vana att dokumentera konstigheter, buggar, problem, fel och felmeddelanden genom att ta en ögonblicksbild så som det ser ut på din skärm.

Använda Windows inbyggda funktion

För att ta en bild av hela skärmen trycker du på tangenten Prt Scr (Print Screen) som sitter uppe till höger på tangentbordet.
Det går även att ta en bild av det aktiva fönstret med Alt+Prt Scr.
För att ta en bild av ett område på skärmen trycker du på Windows-tangenten+Skift+S.

För att du ska kunna spara bilden måste du klistra in den kopierade skärmbilden i ett program, exempelvis Word.
Bifoga sedan bilden eller dokumentet till supportärendet.

Använd referenser

Ta för vana att ange webb-id, Nyps-ID om ni har tillgång till dessa.

Hjälpte informationen på sidan dig?