Vanliga frågor
Vanliga frågor – Min ansökan
Min ansökan är en e-tjänst där du kan söka medel för Transportbidrag, Europeiska regionala utvecklingsfonden, projektmedel, kommersiell service och innovation. Du kan även söka stöd till investeringar och företagsutveckling.
Vanliga frågor – Nypsportalen
Här kan du få svar på de vanligaste frågorna gällande Nypsbarometern och Eruf-barometern.
Nypsbarometern
När har flikens data uppdaterats?
Datumet återfinns vid ”Data uppdaterad” på varje sida. Laddningsdatum är samma information men annat begrepp.
Hur ska jag se långa projektnamn som inte visas i sin helhet?
Håll muspekaren över projektnamnet för att se hela.
Var hittar jag engagemangsuppgifterna?
Under fliken Stödmottagare finns möjlighet att välja Engagemangsuppgifter NYPS där det också går att välja olika låsta datum eller dagligen uppdaterat.
Vilken flik ska jag välja när jag vill följa upp hur mycket som betalats ut/beviljats i år eller för en viss tidsperiod?
Dels återfinns nettobeviljat belopp på översiktssidan där det går att se månadsvis för innevarande år eller fördelat över flera år. För att ta hem i form av Excel, välj fliken transaktion och för att se annan visualisering.
Eruf-barometern
När har flikens data uppdaterats i Eruf-barometern?
Datumet återfinns vid ”Data uppdaterad” på varje sida. Laddningsdatum är samma information men annat begrepp.
Vilken flik ska jag välja när jag vill följa upp hur mycket som betalats ut/beviljats i år eller för en viss tidsperiod?
Dels återfinns nettobeviljat belopp på översiktssidan där det går att se månadsvis för innevarande år eller fördelat över flera år. För att ta hem i form av Excel, välj fliken transaktion och för att se annan visualisering.