Nätverkskablar instoppade i ett modem eller en server.

Support

När problem eller fel uppstår i Nyps 2020, Nyps, Nypsportalen eller Min ansökan ska du snabbt och enkelt kunna få den hjälp eller det stöd du behöver.

Ta först hjälp av dina kollegor eller dig själv

Innan du vänder dig till oss på Nypscentralen ska du alltid kontakta din lokala support - det vill säga den person på din organisation som kan mest om om våra system. Kan hen inte lösa supportärendet skickar hen det vidare till oss.

Självhjälp

Nypscentralens support

Vi på Nypscentralen tar hand om supportfrågorna din lokala support inte kan lösa och skickar till oss.
Annat vi gör och erbjuder:

  • Vi ger er användare behörigheter till programvaror och miljöer.
  • Vi har experter inom olika systemområden och stödtyper.
  • Nypscentralen kommunicerar med Tillväxtverkets drift och IT-support.
  • Vi rapporterar fel, ni och vi har upptäckt, till våra utvecklare. De löser dem och skapar förbättringar i systemet.

Skicka in ditt supportärende

Din lokala support skickar in ärendet. Det skickas in till oss via Easit (Nyps servicesida). Du som är lokal support finner sidan i Tillväxtverkets webbkontor (Citrix).

Har du tekniska problem med Min Ansökan och lokal support inte är tillgänglig? Då kan du skicka in ärendet via Min Ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Tillgänglighet och öppettider

Nypscentralen strävar efter att hålla supporten bemannad varje dag under kontorstid. Vid normal belastning försöker vi alltid att höra av oss till dig inom två arbetsdagar.