Nätverkskablar instoppade i ett modem eller en server.

Support

När problem eller fel uppstår i Nyps 2020, Nyps, Nypsportalen eller Min ansökan ska du snabbt och enkelt kunna få den hjälp eller det stöd du behöver.

Ta först hjälp av dina kollegor eller dig själv

Innan du vänder dig till oss på Nypscentralen ska du alltid kontakta din lokala support - det vill säga den person på din organisation som kan mest om om våra system. Kan hen inte lösa supportärendet skickar hen det vidare till oss.

Självhjälp

Nypscentralens support

Vi på Nypscentralen tar hand om supportfrågorna din lokala support inte kan lösa och skickar till oss.
Annat vi gör och erbjuder:

  • Vi ger er användare behörigheter till programvaror och miljöer.
  • Vi har experter inom olika systemområden och stödtyper.
  • Nypscentralen kommunicerar med Tillväxtverkets drift och IT-support.
  • Vi rapporterar fel, ni och vi har upptäckt, till våra utvecklare. De löser dem och skapar förbättringar i systemet.

Skicka in ett supportärende

För att skicka in ett supportärende behöver du ha rätt behörighet. Om du upplever tekniska problem med Min Ansökan och din lokala support inte är tillgänglig, har du möjlighet att själv skicka in ärendet via Min Ansökan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Tillgänglighet och öppettider

Nypscentralen strävar efter att hålla supporten bemannad varje dag under kontorstid. Vid normal belastning försöker vi alltid att höra av oss till dig inom två arbetsdagar.